The academy and the limits of painting in seventeenth-century France
著者
書誌事項
The academy and the limits of painting in seventeenth-century France
(Cambridge studies in new art history and criticism)
Cambridge University Press, 1997
大学図書館所蔵 全17件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 285-296
Includes index
内容説明・目次
内容説明
The Academy and the Limits of Painting in Seventeenth-Century France is the first study in over a century devoted to the creation of one of the most important European institutions of art, the French Academie Royale. Founded in the mid-1660s, the Academy institutionalised the discourse around painting and thus had an immediate impact on the making of art in France, becoming a decisive influence on painting until the close of the nineteenth century. In the process of forging an identity for itself, the Academy redefined almost every aspect of art - the nature of art training, the sources of patronage, the social standing of the artist, and the place of the arts in national life.
目次
- 1. Inscribing authority
- 2. Le Brun and history painting
- 3. Discourse
- 4. The Academy and ceiling painting
- 5. Rhetorical transformations.
「Nielsen BookData」 より