Medea ; Hippolytus ; Electra ; Helen
著者
書誌事項
Medea ; Hippolytus ; Electra ; Helen
Clarendon Press, 1997
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
In this new translation of the most profound tragedies of Euripides, one of the trio of the supreme Greek tragedians of the fifth century BC, James Morwood brings harshly to life the pressure of the intolerable circumstances under which Euripides places his characters. His dark and cheerless world, one where the gods prove malevolent, importent, or simply absent, reveals men, to use his own words, `as they are'. His clear-eyed yet sympathetic analysis of characters
such as Medea, Hippolytus and Phaedra, and Electra and Clytemnestra - and the supremacy of women is not accidental - is conducted with extraordinary psychological insight through the fearful symmetry of his plot construction. Medea, Hippolytus, and Electra give dramatic articulacy to their
creator's howl of protest against the world in which we still live today. His Helen shows him working in a different vein. The themes remain deeply serious; the analysis is still proving and acute. Yet the happy ending, however equivocal, typifies a humour and warmth of spirit that offer, like Shakespeare's last plays, a fragile but genuine hope of redemption. There is a substantial general introduction and select bibliography by Edith Hall, and full explanatory notes accompany the
translation.
「Nielsen BookData」 より