Art, theory, and culture in sixteenth-century Italy : from techne to metatechne
著者
書誌事項
Art, theory, and culture in sixteenth-century Italy : from techne to metatechne
Cambridge University Press, 1997
- : hardback
大学図書館所蔵 全15件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Art, Theory and Culture in Sixteenth-Century Italy was originally published in 1998, and offers a critical overview of the literature on the visual arts produced during the High and Late Renaissance. Analysing and interpreting texts by such writers as Vasari, Lomazzo, Zuccaro, and Tasso, Robert Williams demonstrates how these works offer insight into the experience of contemporary viewers, thus permitting a clearer view of the relationship between abstract thought and lived experience. Also examined is the argument that art is a privileged form of knowledge that subordinates all others. By focusing on a hitherto neglected, but important, body of literature, Williams shows how an understanding of it can transform our knowledge and appreciation of the Renaissance.
目次
- Introduction
- 1. Vasari's concept of Disegno
- 2. Style, decorum and aesthetic experience
- 3. Absolute art: Lomazzo, Zuccaro and Tasso
- 4. Francesco Bocchi
- Conclusion.
「Nielsen BookData」 より