News values : ideas for an information age
著者
書誌事項
News values : ideas for an information age
University of Chicago Press, 1997
- : pbk
大学図書館所蔵 全10件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [233]-241
Includes index
内容説明・目次
内容説明
News Values is a concise, powerful statement of the fundamental issues, ethical and practical, confronting newspapers today. Jack Fuller not only makes those issues clear, but offers a provocative new perspective on questions journalists should be asking themselves now in order to prepare for tomorrow.
"Every talk show host should read this book. So should every newsroom cynic. . . . 'Pursuit of truth is not a license to be a jerk.' In all too many newsrooms, that statement would resound like a three-bell bulletin."-Martin F. Nolan, New York Times Book Review
"[News Values] ought to be required reading not just for those who work for newspapers, but for all those who read and care about them. . . . [This book] seems destined to become one of those slim but important volumes people read for a long time to come."-Richard J. Tofel, Wall Street Journal
"Fuller stays above the fray [of the many books on the media]: His is a deeply intellectual approach, one that provides serious context to the highly complicated issue of how the news 'works.'"-Duncan McDonald, Chicago Tribune Books
"News Values has the touch and feel of knowledgeable, authentic caring about the kind of journalism than can help make society more cohesive, even human." -"Monitor's Pick," Christian Science Monitor
「Nielsen BookData」 より