Early childhood studies : an holistic introduction
著者
書誌事項
Early childhood studies : an holistic introduction
Arnold, 1998
大学図書館所蔵 全11件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
This text is aimed at students studying early chilhood as a component of an academic course, such as P2000 Child Branch, or as a complete course. Aspects of growth, social provision, psychology, nutrition, health and the law are explored in relation to child development. All chapters stress holistic care and discuss major concerns and aspects of research and theory, suggesting strategies where appropriate.
目次
- Studying early childhood
- science of infant health
- growth and development in early childhood
- personal, social and affective development in the early years
- child in society
- social policy and provision for young children and their families
- children's relationships
- child health
- play, language and learning in early childhood
- child protection, welfare and the law
- early childhood education in pre-school provision
- multidisciplinary care of sick children in the community
- child health in developing countries
- researching early childhood
- managing self and others
- working with young children and their families.
「Nielsen BookData」 より