The influence of painting on five Canadian writers : Alice Munro, Hugh Hood, Timothy Findley, Margaret Atwood, and Michael Ondaatje
著者
書誌事項
The influence of painting on five Canadian writers : Alice Munro, Hugh Hood, Timothy Findley, Margaret Atwood, and Michael Ondaatje
(Canadian studies, v. 10)
Edwin Mellen Press, c1996
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [233]-246) and index
内容説明・目次
内容説明
This volume argues that the work of these writers has been shaped by Ontario painting, which was, until the mid-1960s, the province's pre-eminent art form. The three introductory chapters situate the five writers in the context of contemporary Ontario culture, blurring the boundaries between disciplines. This is a direct contrast to the dominant critical approach, which has been to place Ontario (and other Canadian) art in a national, mythic, and disciplinary context. The volume includes chapters providing relevant background about Northrop Frye and Ontario historians, as well as Ontario visual artists. This study will also interest scholars of cultural history and interdisciplinary studies.
「Nielsen BookData」 より