Stark impressions : graphic production in Germany, 1918-1933
著者
書誌事項
Stark impressions : graphic production in Germany, 1918-1933
Mary and Leigh Block Gallery, Northwestern University : Distributed by Northwestern University Press, 1993
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Catalog of an exhibition at the Mary and Leigh Block Gallery, Northwestern University, Jan. 13-Mar. 20, 1994; the Hood Museum of Art, Dartmouth College, Apr. 8-June 26, 1994; and the Archer M. Huntington Art Gallery, University of Texas, Sept. 9-Oct. 30, 1994
Includes bibliographical references (p. 356-357)
入力は遡及データによる
内容説明・目次
内容説明
This volume explores the vast array of printmaking activity in Germany during a period of profound social transformation. Between the end of World War I and the Nazi ascendancy to power, printmaking took on an unprecedented significance in Germany. Printmakers created works in a wide variety of styles to satisfy the already established art market for quality "art prints" and the rising new market for prints that communicated political ideology. The catalogue includes reproductions of 143 woodcuts, lithographs, etchings and linoleum cuts from private and public collections worldwide. Works by prominent artists and printmakers including Max Beckmann, George Grosz, and Kaethe Kollwitz, as well as lesser-known printmakers, are featured. Reinhold Heller provides an interpretive essay, illuminating the conditions and concerns of German printmakers during this period.
目次
- War, revolution and counter-revolutions
- the new religion, the new humanity
- the city, the town and the country
- the struggle for existence
- women, love and sexuality
- fantasy and abstraction.
「Nielsen BookData」 より