The international style
著者
書誌事項
The international style
W.W. Norton, c1995
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Originally published under the title The interntional style: architecture since 1922
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Initially produced as the catalog to accompany a controversial and groundbreaking 1932 Museum of Modern Art show of the then new architecture emerging in Europe and America, The International Style quickly became the definitive statement of the principles underlying the work of such giants as Mies van der Rohe, Le Corbusier, Walter Gropius, and other pioneers. It might be said that Henry-Russell Hitchcock and Philip Johnson discovered as well as defined "the International Style," and over the decades their book has served as both a flashpoint for criticism and a frame for growth in the architectural profession. It has never been out of print in over sixty years.
This new edition has been completely redesigned and reset, and it features a new foreword by Philip Johnson, who reflects on the legacy of the International Style and examines the still-precarious power of architecture in our public life.
「Nielsen BookData」 より