Music and social movements : mobilizing traditions in the twentieth century
著者
書誌事項
Music and social movements : mobilizing traditions in the twentieth century
(Cambridge cultural social studies)
Cambridge University Press, 1998
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全26件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 179-188) and index
内容説明・目次
内容説明
Building on their studies of sixties culture and theory of cognitive praxis, Ron Eyerman and Andrew Jamison examine the mobilization of cultural traditions and formulation of new collective identities through the music of activism. They combine a sophisticated theoretical argument with historical-empirical studies of nineteenth-century populists and twentieth-century labour and ethnic movements, focusing on the interrelations between music and social movements in the United States and the transfer of those experiences to Europe. Specific chapters examine folk and country music, black music, music of the 1960s movements, and music of the Swedish progressive movement. This highly readable book is among the first to link the political sociology of social movements to cultural theory.
目次
- Introduction
- 1. On social movements and culture
- 2. Taking traditions seriously
- 3. Making an alternative popular culture: from populism to the popular front
- 4. The movements of black music: from the New Negro to civil rights
- 5. Politics and music in the 1960s
- 6. From the sixties to the nineties: the case of Sweden
- 7. Structures of feeling and cognitive praxis.
「Nielsen BookData」 より