Infinite regress : Marcel Duchamp 1910-1941
著者
書誌事項
Infinite regress : Marcel Duchamp 1910-1941
(October books)
MIT Press, c1998
- : hdk
大学図書館所蔵 全17件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [199]-242) and index
内容説明・目次
内容説明
There is not one Marcel Duchamp, but several. Within this oeuvre Duchamp practiced a variety of modernist idioms and invented an array of contradictory personas - artist and art dealer, conceptualist and craftsman, chess champion and dreamer. This book considers the plurality of identities and practices within Duchamp's life and art between 1910 and 1941, conducting a synthetic reading of his early and middle career. Taking into account underacknowledged works and focusing on the conjunction of the machine and the commodity in Duchamp's art, the author notes a consistent opposition between the material world and various forms of measurement, inscription and quantification. Challenging conventional accounts, he describes the readymade strategy not merely as a rejection of painting, but as a means of producing new models of the modern self.
「Nielsen BookData」 より