Visionary experience in the golden age of Spanish art
著者
書誌事項
Visionary experience in the golden age of Spanish art
(Essays in art and culture)
Reaktion Books, 1995
- : pbk
大学図書館所蔵 全9件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 212-220
内容説明・目次
内容説明
In this original and lucid account of how Spanish painters of the sixteenth and seventeenth centuries dealt with mystic visions in their art, and of how they attempted to 'represent the unrepresentable', Victor Stoichita aims to establish a theory of visionary imagery in Western art in general, and one for the Spanish Counter-Reformation in particular. He reveals how the spirituality of the Counter-Reformation was characterised by a rediscovery of the role of the imagination in the exercise of faith. This had important consequences for painters such as Velazquez, Zurbaran and El Greco, leading to the development of ingenious solutions for visual depictions of mystical experience. This was to crystallize into an overtly meditative and didactic pictorial language. That Spanish painting is both cerebral and passionate is due to the particular historical forces which shaped it. Stoichita's account will be of crucial interest not just to scholars of Spanish art but to anyone interested in how art responds to ideological pressures.
「Nielsen BookData」 より