Studies in the comic spirit in modern Japanese fiction
著者
書誌事項
Studies in the comic spirit in modern Japanese fiction
(Harvard-Yenching Institute monograph series, 41)
Harvard University Asia Center , Distributed by Harvard University Press, 1998
大学図書館所蔵 全30件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [227]-239
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Unlike traditional Japanese literature, which has a rich tradition of comedy, modern Japanese literature is commonly associated with a high seriousness of purpose. In this path-breaking study, Joel R. Cohn analyzes works by three writers-Ibuse Masuji (1898-1993), Dazai Osamu (1909-1948), and Inoue Hisashi (1934- )-whose works constitute a relentless assault on the notion that comedy cannot be part of serious literature.
Cohn focuses on thematic, structural, and stylistic elements in the works of these writers to show that modern Japanese comedic literature is a product of a particular set of historical, social, and cultural experiences. Cohn finds that cultural and social forces in modern Japan have led to the creation of comic literature that tends to deflect attention away from a human other and turn in on itself in different forms.
「Nielsen BookData」 より