Broadway babies say goodnight : musicals then and now
著者
書誌事項
Broadway babies say goodnight : musicals then and now
Faber and Faber, 1997
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 324-325
Includes index
内容説明・目次
内容説明
The Broadway musical was never simply a jazzed-up form of Viennese or English operetta, Mark Steyn argues in this book; it always set its own terms and conditions. At some time during the 1970s or '80s, though, the Broadway musical hit the buffers, which coincided with the arrival of the "British Broadway musical". With "Miss Saigon", "Aspects of Love" and "The Phantom of the Opera", the British musical in the West End is in rude health, attracting serious directing and acting talent, and serious money. Steyn asks the question: "Whither the musical?". Are the current successes in the great tradition of musical theatre established by Cole Porter, Rogers and Hammerstein, Lerner and Loewe, or is there too much emphasis on "production value", spectacular effects for effect's sake, and never mind the story-line? Is the musical still a valid form, or has it become fatally self-conscious?
「Nielsen BookData」 より