New National Gallery, Berlin, 1962-8
著者
書誌事項
New National Gallery, Berlin, 1962-8
(Architecture in detail)
Phaidon, 1998
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography
内容説明・目次
内容説明
Mies van der Rohe envisaged a glass and steel temple for the New National Gallery of Art, Berlin - a sort of shrine to German art. The commission was one which touched the architect deeply, coming as it did after a 60-year career; it was the last building completed in Mies's lifetime and the culmination of his life's work and aesthetic ideas. The gallery's compositional effect is classical, an impression that arises from the way in which the steel stanchions are carefully proportioned and spaced to recall classical columns; while the vast overhanging steel roof was intended to evoke a notional entablature. Sheltered by this roof is a great abstract "universal" space capable of subdivision by freestanding panels deigned for the hanging of artworks. Overall, the building is a monumental statement but one which bears witness to Mies's consummate sense of detail and craftsmanship in steel. This informative analysis of the building, with specialist photography and detailed drawings adds significantly to the body of work on this enormously important architect.
目次
- Introductory essay
- photographs section
- drawings section.
「Nielsen BookData」 より