Studies in English language and teaching : in honor of Flor Aarts
著者
書誌事項
Studies in English language and teaching : in honor of Flor Aarts
Rodopi, 1997
大学図書館所蔵 全13件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references
内容説明・目次
目次
Preface. Part I: Language. Bas AARTS: The role of argumentation in the description of English. Henk BARKEMA: Lexicalised noun phrases: the relations between collocability, compositionality, syntactic structure and flexibility. Tony COWIE: Phraseology in formal academic prose. Udo FRIES: Electuarium Mirabile: praise in 18th-century medical advertisements. Magnus LJUNG: Text complexity in British and American newspapers. Lachlan MACKENZIE: Grammar, discourse and knowledge: the use of such. Nelleke OOSTDIJK and Jan AARTS: Multiple postmodification in the English noun phrase. Anne-Marie SIMON-VANDENBERGEN and Dirk NOEL: English as, French comme and Dutch als: conjunctions, prepositions or what? Anna-Brita STENSTROEM: Can I have a chips please? -Just tell me what one you want: Nonstandard grammatical features in London teenage talk. Gunnel TOTTIE: Overseas relatives: British-American differences in relative marker usage. Part II: Teaching. Theo BONGAERTS: Exceptional learners and ultimate attainment in second language acquisition. Sylviane GRANGER: On identifying the syntactic and discourse features of participle clauses in academic English: native and non-native writers compared. Carlos GUSSENHOVEN: The place of intonation in an English pronunciation course for Dutch learners. Pieter de HAAN: An experiment in English learner data analysis. Mike HANNAY: Sentencing in Dutch and English. Sake JAGER and Herman WEKKER: Aarts and Wekker hologrammed: contrastive grammar in the computer age. Eric KELLERMAN: Why typologically close languages are interesting for theories of language acquisition. Nanda POULISSE: The development of fluency in learners of English: a study of L2 learners' slips of the tongue.
「Nielsen BookData」 より