Learning disability and the social context of caring
著者
書誌事項
Learning disability and the social context of caring
(Healthcare active learning)
Churchill Livingstone, 1997
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
At foot of title: Open Learning Foundation
Includes bibliographical references (p. 137-140)
内容説明・目次
内容説明
One of the Healthcare Active Learning series of open learning books. The books are produced by the Open Learning Foundation (a group of higher learning institutions, mainly universities, devoted to promoting high quality flexible learning materials) and Churchill Livingstone. The books offer open learning courses ranging from 15-40 hours study time at an extremely low cost. The quality of the materials is high, and they are very flexible in allowing the student to choose when and how they would like to study. The books all contain workbook sections, readers/resource sections, exercises, and self-assessment sections.
目次
Introduction. Learning Profile. Session One : The Social Dimension of Learning Disability/ Sesion Two : The History and Development of Services for People with a Learning Disability. Session Three : Normalisation. Session Four : Teaching Skills. Session Five : Sexuality. Session Six : Management of Challenging Behaviour. Learning Review. Resources Ection : Mentally Handicapped Children. Brothers and Sisters. Euphanisms and Abuse. After I Am Gone What Will Happen to My Handicapped Child?. Asylums. Psychiatric Hospitals : Critiques and Alternatives. Aetiology or Factors Associated with Institutional Neurosis. The Development of Virtous Circles. Overview of the Content of the Eight Dimensions of Lifestyle Covered in EQUAL. IF. References. Glossary
「Nielsen BookData」 より