The social purposes of education
著者
書誌事項
The social purposes of education
(International library of sociology, 237 . The sociology of education ; 24)
Routledge, 1998
大学図書館所蔵 全17件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Reprint. First published in 1959 by Routledge and Kegan Paul
Includes bibliographical references (p. 231) and index
内容説明・目次
内容説明
First Published in 1998. This is Volume XXIV of twenty-eight in the Sociology of Education series. This book seeks to provide an introduction and guide to social psychology of education, looking at schools as a social space. Written in 1959 it is addressed primarily to teachers and student-teachers, taking in moral and social aspects of personality and not seeing schools as being for just academic instruction.
目次
- Part One The Challenge of the Present Situation
- Chapter I The Challenge of an Evolving Society
- Chapter II The Increase in Scale of Modern Communities
- Chapter III Changing Attitudes to Authority and Tradition
- Part two The Response
- Chapter IV The Resources of our Community
- Chapter V The Creation of a Tradition
- Chapter VI Educational Objectives
- Part three The Underlying Assumptions
- Chapter VII The Development of Values and Attitudes in the Growing Personality
- Chapter VIII Self and Conscience
- Chapter IX Learning
- Chapter X Scientific and Ethical Presuppositions
- Part four Educational Principles
- Chapter XI Authority and Discipline
- Chapter XII Authority and Part icipation
- Chapter XIII The Rhythm of Learning
- Chapter XIV Integrity
- Chapter XV Science and General Education
「Nielsen BookData」 より