Euripides and the instruction of the Athenians
著者
書誌事項
Euripides and the instruction of the Athenians
University of Michigan Press, 1997, c1991
paperback ed
- : pbk : alk. paper
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 193-204
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Political by its very nature, Greek tragedy reflects on how life should be lived in the polis, and especially the polis that was democratic Athens. Instructional as well, drama frequently concerns itself with the audience's moral education. Euripides and the Instruction of the Athenians draws on these political and didactic functions of tragedy for a close analysis of five plays: Alcestis, Hippolytus, Hecuba, Heracles, and Trojan Women. Clearly written and persuasively argued, this volume addresses itself to all who are interested in Greek tragedy. Nonspecialists and scholars alike will deepen their understanding of this complex writer and the tumultuous period in which he lived.
. . . a lucid presentation of the positive side of Euripidean tragedy, and a thoughtful reminder of the political implications of Greek tragedy. --American Journal of Philology
. . . the principal defect of [this] otherwise excellent study is that it is too short. --Erich Segal, Classical Review
. . . a most stimulating book throughout . . . . --Greece and Rome
Justina Gregory is Professor of Classics, Smith College, where she is head of the department. She has been the recipient of Fulbright and Woodrow Wilson fellowships.
「Nielsen BookData」 より