Técnicas de representación en Lope de Vega
著者
書誌事項
Técnicas de representación en Lope de Vega
(Colección Támesis, . Serie A. Monográfias ; 171)
Tamesis, 1998
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [145]-154)
内容説明・目次
内容説明
Examination of staging techniques in Lope de Vega's comedies.
This volume examines the staging techniques used by Lope de Vega in his comedies, especially those dealing with national historic/legendary materials, and with the Spanish-American landscape. Taking as a premise the difference between `telling' and `representing', Professor Kirschner bases her study on the performance aspects of the text, giving equal value to `extra-verbal' and `verbal' signs, such as those which describe the scenery and character's physique; other visual (decor, wardrobe, movement, gesture, lighting) and acoustic (music, voices, songs) elements are also analysed. The first part of the book deals with specific dramatic strategies used by Lope in his representationof dreams, sexuality, and the collective character; the author then moves on to consider the implications of staging within the structure of the plays. The final section is centred on Lope's dramaturgy of the New World, specifically the discourse in favour of the Conquest, and its opposite, the discourse in favour of the `Indian'.
TERESA J. KIRSCHNER teaches in the Department of Spanish Studies at Simon Fraser University.
「Nielsen BookData」 より