The changing curriculum : studies in social construction
著者
書誌事項
The changing curriculum : studies in social construction
(Counterpoints : studies in the postmodern theory of education, v. 18)
P. Lang, c1997
大学図書館所蔵 全10件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Publications by the author, (1987-1997)": P. [199]-205
Includes index
内容説明・目次
内容説明
The Changing Curriculum provides a valuable introduction to the curriculum theories of Ivor F. Goodson. As Kincheloe states, "this paradigm of curriculum study grasps the multi-dimensionality of the relationship between past and present curricular practice. In this context, Goodson recognizes the ties between history, education and politics." The Changing Curriculum reviews the historical and social emergence of curriculum as a concept and curriculum theory as a practice. The early chapters seek to situate work on curriculum in its full social and ideological context. Later chapters provide examples of this kind of curriculum theory in looking at studies of school subjects and the relationship definitions of curriculum to forms of education, notably the study of American private schools.
「Nielsen BookData」 より