Partners in learning : students, teachers, and the school library
著者
書誌事項
Partners in learning : students, teachers, and the school library
Libraries Unlimited and Its Division Teacher Ideas Press, 1998
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 171-173) and index
内容説明・目次
内容説明
This practical and concrete guide shows you how to establish a collaborative approach in program planning, resource-based learning, teaching information process, and evaluation. It will give you an understanding of the integrated school library program as well as an appreciation of its benefits. After describing changes in the role of the teacher-librarian (or school library media specialist), the authors provide a rationale for creating an active partnership among teachers, librarians, and students. Innovative resource-based units of study for all elementary grades demonstrate how the partnership works in relation to author studies, literary themes, social studies, and science. All projects have been successfully classroom tested. This practical approach will appeal equally to teacher-librarians and classroom teachers. The book can also be used in introductory courses on school library programs and in courses on resource-based learning.
「Nielsen BookData」 より