The body in sculpture
著者
書誌事項
The body in sculpture
(Everyman art library)
Weidenfeld & Nicolson, 1998
大学図書館所蔵 全9件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 168-171
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This is a history of sculpted representations of the human body, acknowledging the critical debates about the body, as well as the aesthetic and historical significance of individual works of art. The book's coverage ranges from prehistory to postmodernism and incorporates both the great achievements of such sculptors as Donatello, Michelangelo, Canova and Brancusi, and those shadier representations of the human body which the author identifies as sculpture's "doppelganger", from waxworks to cyborgs. The book's sub-theme, painting on sculpture and the use of mixed media, is pursued as a historical counterpoint to evolving ideas about the development of the body.
目次
- Introduction: waxworks, dolls and "doppelgangers". Idols, myths and magic - the body in antiquity
- the body re-born - the Middle Ages
- the apotheosis of the body - High Renaissance and Baroque
- the sublime body - the 18th century
- the body in colour - the 19th century
- abjections and assemblage - the body in the 20th century.
「Nielsen BookData」 より