Murder most foul : the killer and the American Gothic imagination
著者
書誌事項
Murder most foul : the killer and the American Gothic imagination
Harvard University Press, 1998
大学図書館所蔵 全15件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Confronting murder in the newspaper, on screen, and in sensational trials, it is often felt that the killer is fundamentally incomprehensible and morally alien. But this was not always the most popular response to murder. In this text, Karen Halttunen explores the changing view of murder from early New England sermons read at the public execution of murderers, through the 19th century, when secular and sensational accounts replaced the sacred treatment of the crime, to the true crime literature and tabloid reporting of the late 1990s. The early narratives were shaped by a strong belief in original sin and spiritual redemption, by the idea that all murderers were natural manifestations of the innate depravity of humankind. In a dramatic departure from that view, the Gothic imagination - with its central conventions of the fundamental horror and mystery of the crime - seized upon the murderer as a moral monster, separated from the normal majority by an impassable gulf. Halttunen shows how this perception helped shape the modern response to criminal transgression, mandating criminal incarceration, and informing a social-scientific model of criminal deviance.
「Nielsen BookData」 より