The social psychology of education : an introduction and guide to its study
著者
書誌事項
The social psychology of education : an introduction and guide to its study
(International library of sociology, 236 . The sociology of education ; 23)
Routledge, 1998
大学図書館所蔵 全19件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Reprint. originally published: Kegan Paul, Trench, Trubner, 1944
Includes index
内容説明・目次
内容説明
First Published in 1998. This is Volume XXIII of twenty-eight in the Sociology of Education series. This book seeks to provide an introduction and guide to social psychology of education. Written in 1944, it looks at the teacher and their changing role and personality when teaching from initial assessment, measurement of intelligence, use of instincts and modification of behaviour. This develops into addressing that pupils belong to different social groups that will influence their behaviour.
目次
- Part 1 Teachers and the Pupils they Teach
- Chapter 1 The Class Looks at the Teacher
- Chapter 2 The Teacher Begins to Study the Class
- Chapter 3 A Digression on Instincts and Related Topics
- Chapter 4 Needs and their Satisfactions
- Chapter 5 The Changing of Behaviour
- Chapter 6 The Changing of Behaviour
- Chapter 7 Processes Involved in Learning
- Part 2 Pupils Belong to Many Groups
- Chapter 8 Family Influences
- Chapter 9 Community Influences
- Chapter 10 School Influences
- Chapter 11 Individuals within Groups
- Part 3 Teachers are also Persons
- Chapter 12 Development
- Chapter 13 Maturity
- Part 4 Learning is Sometimes Misdirected
- Chapter 14 Educational Failures
- Chapter 15 Treatment
- Chapter 16 Conclusions
「Nielsen BookData」 より