Theory and the novel : narrative reflexivity in the British tradition
著者
書誌事項
Theory and the novel : narrative reflexivity in the British tradition
(Literature, culture, theory, 28)
Cambridge University Press, 1998
- : hdk
大学図書館所蔵 全25件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 184-198) and index
内容説明・目次
内容説明
Narrative features such as frames, digressions, or authorial intrusions have traditionally been viewed as distractions from or anomalies in the narrative proper. In Theory and the Novel Jeffrey Williams exposes these elements as more than simple disruptions, analysing them as registers of narrative reflexivity, that is, moments that represent and advertise the functioning of narrative itself. Williams argues that narrative encodes and advertises its own functioning and modal form. He takes a range of novels from the English canon - Tristram Shandy, Joseph Andrews, The Turn of the Screw, Wuthering Heights, Lord Jim and Heart of Darkness are amongst the novels examined - and shows how narrative technique is never beyond or outside plot. He poses a series of theoretical questions such as about reflexitivity, imitation and fictionality, to offer a striking and original contribution to readings of the English novel, as well as to discussions of theory in general.
目次
- Preface
- Introduction
- 1. Narrative of narrative: Tristram Shandy
- 2. Narrative improper: Joseph Andrews
- 3. Conspicuous narrative: The Turn of the Screw and Wuthering Heights
- 4. Narrative calling: Heart of Darkness and Lord Jim
- Bibliography
- Index.
「Nielsen BookData」 より