The allegory of literary representation as hybrid in Corneille's L'illusion comique, Diderot's Le neveu de Rameau, and Arrabal's La nuit est aussi un soleil
著者
書誌事項
The allegory of literary representation as hybrid in Corneille's L'illusion comique, Diderot's Le neveu de Rameau, and Arrabal's La nuit est aussi un soleil
(The age of revolution and romanticism : interdisciplinary studies / Gita May, general editor, v. 20)
P. Lang, c1997
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [171]-214) and index
内容説明・目次
内容説明
Monstrous, hybrid works, such as Corneille's L'illusion comique, Diderot's Le neveu de Rameau, and Arrabal's La nuit est aussi un soleil, resist genre-based theory and defy categorization. Hybrid appropriates a meaning valid for all three texts since the term contains the notion of a differentiation, mutation, and deviation, as well as creation. This attests to a certain similarity among the texts which is, paradoxically, founded on their individual differences, for hybrid is only hybrid because of its distinction from other elements within a system. Thus, from these three works, this study focuses on the deviation inherent in hybridization that constantly propels meaning from one point to another.
「Nielsen BookData」 より