The classroom observer : developing observation skills in early childhood settings
著者
書誌事項
The classroom observer : developing observation skills in early childhood settings
Teachers College Press, Columbia University, c1997
3rd ed
- : pbk
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 145-160) and index
内容説明・目次
内容説明
Systematic observation is essential for educators to evaluate properly the effectiveness of curricula and to address the problems of individual students. This volume emphasizes early childhood settings, and focuses on those skills that enable the observer to make appropriate, valid inferences and to arrive at decisions based on objective observation data gathered in natural learning environments and diverse educational settings. The edition includes new focuses on: procedures for observing environmental factors that affect learning and behaviour; the importance of understanding the cultural and linguistic characteristics of children's learning environments; the key role of observation in the assessment process; the forms of observation, with illustrative examples; and the exploration of reliability, sampling behaviour, recording formats, summarizing observational outcomes and validity. Using photographs, sample worksheets, a simple format and straightforward language, the authors cite real-life examples from early childhood that can be applied to a variety of classroom experiences.
「Nielsen BookData」 より