Race men
著者
書誌事項
Race men
(The W.E.B. Du Bois lectures)
Harvard University Press, 1998
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [193]-219) and index
内容説明・目次
内容説明
Who are the "race men" standing for black America? It is a question Hazel Carby rejects, along with its long-standing assumption: that a particular type of black male can represent the race. A critique of definitions of black masculinity at work in American culture, this text shows how defining images play out socially, culturally, and politically for black and white society - and how they exclude women altogether. Carby begins by looking at images of black masculinity in the work of W.E.B. Du Bois. Her analysis of "The Souls of Black Folk" reveals the narrow and rigid code of masculinity that Du Bois applied to racial achievement and advancement - a code that remains implicitly but firmly in place in the late 1990s, in the work of celebrated African American male intellectuals. The career of Paul Robeson, the music of Huddie Leadbetter, and the writings of C.L.R James on cricket and on the Haitian revolutionary, Toussaint L'Ouverture, offer further evidence of the social and political uses of representations of black masculinity. In the music of Miles Davis and the novels of Samuel R. Delany, Carby finds two separate but related challenges to conventions of black masculinity.
Exam
「Nielsen BookData」 より