The spatial infinite at Greenwich in works by Christopher Wren, James Thornhill, and James Thomson : the Newton connection
著者
書誌事項
The spatial infinite at Greenwich in works by Christopher Wren, James Thornhill, and James Thomson : the Newton connection
E. Mellen Press, c1995
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [121]-134) and index
入力は遡及データによる
内容説明・目次
内容説明
This interdisciplinary study is an examination, from a comparative arts perspective, of the impact of Newton's "Principia" on the art and literary theory and practice of the late 17th and early 18th centuries. The Greenwich connection with Newtonian science is exemplified by Sir Christopher Wren's spatially-extended, open-center design for the Greenwich Naval Hospital complex, the site of the Royal Observatory, and his application of Newtonian "conics" to the site; James Thornhill's Newtonian-based spatial treatment and iconography in the illusionistic ceiling painting in the Lower Hall at Greenwich; and James Thomson's celebration of the Royal Observatory in Poem Sacred to the Memory of Sir Isaac Newton as a locus for the Newtonian exploration of the universe, to which he gives dynamic form. The book includes a survey of the development of Newtonianism and its influence on English culture in general along with its role in the development of the aesthetics of the sublime.
「Nielsen BookData」 より