Rethinking pastoral care
著者
書誌事項
Rethinking pastoral care
Routledge, 1999
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 209-214) and index
内容説明・目次
内容説明
The issue of pastoral care and how a teacher effectively provides it is currently a topic of great debate in the media. With teachers increasingly bearing the brunt of their pupils' difficult personal lives, they feel under pressure to do the 'right thing' and to do it in an informed and professional manner.
This book investigates how teachers can attempt to give good quality pastoral care, whether as a form tutor in the first instance or in a managerial role further along in their development. It uses practical case studies as examples of what can be achieved, and explores the theory of this subject, making is the perfect resource for teachers, counsellors and undergraduates on PGCE, BEd and BA courses.
目次
- Introduction, John Coolahan
- Chapter 1 Contextualising the Work, Una M. Collins, Jean McNiff
- Chapter 2 Pastoral Care and the Millennium, Ron Best
- Chapter 3 Revisiting the Pastoral Care School, Una M. Collins
- Chapter 4 Action Research, a Methodology of Care, Jean McNiff
- Chapter 5 Transition Year and Personal Development, Joe Lynch
- Chapter 6 The Silent Majority, Pauline Grenham
- Chapter 7 Three Schools... Becoming... One..., Frances Murphy
- Chapter 8 Sir! Sir!, Aidan O'Reilly
- Chapter 9 Relate, Negotiate, Innovate-Effective Class Tutoring, Jim Ryan
- Chapter 10 Challenging Students' Perceptions of School, Ann Marie Kiernan
- Chapter 11 Making Collaboration Real, Luke Monahan
- Chapter 12 The Bully Within, Brighid McGuinness
- Chapter 13 Making Care Visible, Jean Clandinin, Jean McNiff, Una M. Collins
「Nielsen BookData」 より