Case study research in educational settings
著者
書誌事項
Case study research in educational settings
(Doing qualitative research in educational settings)
Open University Press, 1999
- : pbk
- : hb
大学図書館所蔵 全14件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [174]-176) and index
内容説明・目次
内容説明
This text offers new insights into the case study as a tool of educational research and suggest how it can be a prime research strategy for developing educational theory which illuminates policy and enhances practice. Several different kinds of educational case study are identified, namely: theory seeking; theory-testing; story-telling; picture-drawing; and evaluative case study. Readers are taken through the various stages in conducting case study research, including a helpful account of data collection and data analysis methods. Each stage is underpinned by the concepts of trustworthiness and respect for persons.
目次
- Why the educational case study should be reconstructed
- an example of a theory-seeking case study leading to fuzzy propositions
- what is case study?
- locating the educational case study on the map of research in education
- how some case study research can be disseminated through fuzzy generalization and professional discourse
- educational case study as a prime strategy for developing educational theory which illuminates educational policy and enhances educational practice
- methods of enquiry and the conduct of case study research
- appendices.
「Nielsen BookData」 より