Picasso and portraiture : representation and transformation
著者
書誌事項
Picasso and portraiture : representation and transformation
The Museum of Modern Art, 1996
- : Museum of Modern Art
- : Harry N. Abrams
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Published on the occasion of the exhibition ..., organized by William Rubin, Director Emeritus, ... the Museum of Modern Art, New York, in collaboration with the Musée Picasso, Paris. The Museum of Modern Art, New York: April 28-Sep. 17,1996; Grand Palais, Paris: Oct. 1996-Jan. 1997"--T.p. verso
Includes notes on titles and references (p. 11), and index of illustrations
"Distributed by Harry N. Abrams"
内容説明・目次
内容説明
The first 100 years of modern art witnessed the popularization of photography and an increasing emphasis on abstraction in painting, which threatened the survival of portraiture as a genre. It continued to flourish, however, because modern painters--Picasso foremost among them--sought and found new ways to portray the human face. The hundreds of works reproduced here illustrate the multiple solutions Picasso invented to solve the problem of the modernist portrait. Illustrations, 230 in color.
「Nielsen BookData」 より