Mathematics learning and assessment : sharing innovative practices
著者
書誌事項
Mathematics learning and assessment : sharing innovative practices
Arnold, c1996
- タイトル別名
-
Developed within the HEFCE : Effective Teaching and Assessment Programme
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
In case
収録内容
- Introduction
- In-course projects
- Communication
- Teaching and learning
- Assessment
内容説明・目次
内容説明
Mathematics can be a conceptually difficult subject to understand and special teaching methods are often required. This pack meets the challenges of sharing innovative practices amongst teachers and also engendering a delight for mathematics amongst students. This pack, containing a boxed set of a video and five booklets, presents best practice teaching methods in mathematics and will form an essential and useful resource for all mathematics teachers at both FE and HE level.
目次
Introduction - Setting the scene * The interface between mathematics post-16 and higher education * Working in groups: personal and professional skills * In-course projects - Overview * Statistics games * Investigations in pure mathematics * Modelling approaches with first year undergraduates * Working with real problems * Students writing for students * Communication - Overview * Oral presentations * Written reports * Posters * Teaching and learning - Mathematics in other disciplines * Learning diaries * Comprehension * Experimental workshops * Assessment - Overview * Peer and self-assessment after group work * Enhancing takeaway assignments * Issues in teaching large classes * Index.
「Nielsen BookData」 より