Business and government in the global marketplace
著者
書誌事項
Business and government in the global marketplace
Prentice Hall, c1999
6th ed
大学図書館所蔵 全12件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
For courses in Business and Government. This book addresses the intricate relationship between the public and the private sector, covering why and how government intervenes in the economy and how business can respond. It provides analysis from both perspectives, presenting the ways that government policy affects the activities of the modern corporation and the key responses on the part of business.
目次
I. SETTING THE FRAMEWORK.
1. The Powers of Government and Business.
II. GOVERNMENT REGULATION OF BUSINESS.
2. The Rationale for Regulation.
3. Government and the Consumer.
4. Protecting the Environment.
5. Achieving Equal Employment Opportunity.
6. Government and the Work Place.
7. Traditional Economic Regulation.
8. Economic Deregulation.
9. Reforming Government Regulation.
III. THE GLOBAL MARKETPLACE.
10. Business and Government in the World Economy.
11. Government and International Commerce.
12. Promoting Global Competitiveness.
IV. GOVERNMENT PROMOTION OF BUSINESS.
13. Business and Tax Policy.
14. Government Credits and Bailouts.
15. Government as a Market.
V. THE BUSINESS RESPONSE.
16. Business-Government Relations.
17. Issues Management.
18. Business Participation in Politics.
VI. THE FUTURE OF THE CORPORATION.
19. Corporate Activists and Corporate Governance.
20. The Outlook for Private Enterprise.
「Nielsen BookData」 より