Country school memories : an oral history of one-room schooling
著者
書誌事項
Country school memories : an oral history of one-room schooling
(Contributions to the study of education, no. 74)
Greenwood Press, 1999
大学図書館所蔵 全10件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [147]-149) and index
内容説明・目次
内容説明
Small isolated country schools were the major educational institution in rural America for more than two hundred fifty years until they were replaced by consolidated schools by the second half of the twentieth century. Country School Memories uses the techniques of oral history to capture ehe insights of forty-seven individuals who had participated in the one-room school experience as teachers or students during the period from 1900-1955. Beginning with an overview of rural education during the twentieth century, the authors analyze the distinctive pedagogy of rural schoolteachers, the character of the teachers, and the culture of the schools. They discuss the school consolidation movement that ended the reign of one-room schoolhouses and draw conclusions about lessons that can be learned by contemporary educators from old-time schools.
目次
Preface The One-Room, One-Teacher School Seven Oral Histories Teaching and Learning in the One-Room School Schoolhouse Memories Lessons Learned from the One-Room School Appendix: Persons Interviewed Bibliography Index
「Nielsen BookData」 より