Improving school attendance
著者
書誌事項
Improving school attendance
Routledge, 1999
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 184-193) and index
内容説明・目次
内容説明
Although pupil disaffection has been a major concern to professionals, policy makers and researchers for quite some time, recent professional books in the area tend to focus on behaviour and exclusion from schools. Despite considerable government funding in both LEA's and schools- to promote new measures to improve school attendance, non-attendance at school is a relatively neglected topic as far as serious researched-based literature is concerned. This book will be the first in several years concerned with non-attendance.
Previously unpublished research material in the book will provide a multi-disciplinary evaluation of practice at LEA, whole school and individual levels.
目次
- Chapter 1 Theoretical Debates and Legislative Framework
- Chapter 2 Combating Truancy
- Chapter 3 School Attendance and the Role of Law in England and Wales
- Chapter 4 The relationship between delinquency and non-attendance at school, Cedric Cullingford
- Chapter 5 The Effective Collection and Analysis of Attendance Data
- Chapter 6 The Essential Elements of an Effective Attendance Policy
- Chapter 7 Strategies for Improving School Attendance
- Chapter 8 Proactive Primary Approaches to Non-Attendance
- Chapter 9 Raising Expectations at Don Valley High School
- Chapter 10 Doing Better
- Chapter 11 Student Support Groups, Mike Haworth, Kay Bardsley
「Nielsen BookData」 より