Communicative competence : theory and classroom practice : texts and contexts in second language learning
著者
書誌事項
Communicative competence : theory and classroom practice : texts and contexts in second language learning
(The McGraw-Hill second language professional series, . Directions in second language learning)
McGraw-Hill, c1997
2nd ed
- : pbk
- タイトル別名
-
コミュニケーション能力 : 理論と実践
大学図書館所蔵 全32件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
First ed. published in c1983 by Addison-Wesley
Includes bibliographical references (p. 257-269) and index
内容説明・目次
内容説明
This ground-breaking text, which stresses the use of meaningful language at all stages of language acquisition, is about texts and contexts in second language learning. It is intended for teachers and teachers-in-training as an introduction to the theoretical basis for communicative language teaching and as a guide to building a program consonant with those theories.
目次
1. Definitions of Communicative Competence2. L2 Acquisition Research3. Learner Attitudes and Interests4. Selection of Materials5. Shaping the Curriculum6. Testing
「Nielsen BookData」 より