Knowledge and strategy
著者
書誌事項
Knowledge and strategy
(Resources for the knowledge-based economy)
Butterworth-Heinemann, c1999
大学図書館所蔵 全30件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
First Published in 1999. This is the first knowledge book in the Resources for the Knowledge-Based Economy Readers' series to link the two hot topics of knowledge and strategy. The book centers around the concept of treating organizational knowledge as a valuable strategy asset. Knowledge strategy is a natural extension of the historical development of business strategy in general. The book includes seminal articles on the subject.
目次
- Part 1 The Resource-Based View of the Firm
- Chapter 1 The Resource-Based Theory of Competitive Advantage, Robert M. Grant
- Chapter 2 Competing on Resources, David J. Collis, Cynthia A. Montgomery
- Chapter 3 The Core Competence of the Corporation, C. K. Prahalad, Gary Hamel
- Part 2 The Resource-Based View of Knowledge
- Chapter 4 Excerpt from The Theory of the Growth of the Firm, Edith T. Penrose
- Chapter 5 Beyond the Knowledge Worker, Paul M. Romer
- Chapter 6 Dynamic Capabilities and Strategic Management, David J. Teece, Gary Pisano, Amy Shuen
- Chapter 7 Organizational Knowledge, Collective Practice and Penrose Rents, J.-C. Spender
- Chapter 8 Prospering in Dynamically-Competitive Environments, Robert M. Grant
- Part 3 Characteristics of Knowledge as a Strategic Asset
- Chapter 9 Knowledge and Competence as Strategic Assets, Sidney G. Winter
- Chapter 10 The Strategic Analysis of Intangible Resources, Richard Hall
- Chapter 11 Knowledge, Strategy, and the Theory of the Firm, Julia Porter Liebeskind
- Part 4 Knowledge and Strategy
- Chapter 12 Tacit Knowledge, Hubert Saint-Onge
- Chapter 13 Generic Knowledge Strategies in the U.S. Pharmaceutical Industry, Paul Bierly, Alok Chakrabarti
- Chapter 14 Is Your Firm a Creative Destroyer?, Max H. Boisot
- Chapter 15 Leveraging Intellect, James Brian Quinn, Philip Anderson, Sydney Finkelstein
「Nielsen BookData」 より