The new red Negro : the literary left and African American poetry, 1930-1946
著者
書誌事項
The new red Negro : the literary left and African American poetry, 1930-1946
(Race and American culture)
Oxford University Press, c1999
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 255-275) and index
内容説明・目次
内容説明
The New Red Negro: The Literary Left and African American Poetry, 1930-1946 surveys African American poetry between the onset of the Depression and the early days of the Cold War. The New Red Negro considers the relationship between the thematic and formal choices of African American poets and organized ideology from the "proletarian" early 1930s to the "neo-modernist" late 1940s. This study examines poetry by writers who are canonical, less
well-known, and virtually unknown.
目次
Introduction: Of the Coming of the New Red Negro
1: African-American Poetry, Ideology, and the Left during the 1930s and 1940s from the Third Period to the Popular Front and Beyond
2: "The Strong Men Gittin' Stronger": Sterling Brown and the Representation and Re-creation of the Southern Folk Voice
3: "Adventures of a Social Poet": Langston Hughes in the 1930s
4: "I Am Black and I Have Seen Black Hands": The Narratorial Consciousness and Constructions of the Folk in 1930s African-American Poetry
5: Hughes's Shakespeare in Harlem and the Rise of a Popular Neomodernism
6: Hysterical Ties: Gwendolyn Brooks and the Rise of a High Neomodernism
7: The Popular Front, World War II, and the Rise of Neomodernism in African-American Poetry of the 1940s
Conclusion: "Sullen Bakeries of Total Recall"
Notes
Works Consulted
Index
「Nielsen BookData」 より