From Pigalle to Préault : neoclassicism and the sublime in French sculpture, 1760-1840
著者
書誌事項
From Pigalle to Préault : neoclassicism and the sublime in French sculpture, 1760-1840
Cambridge University Press, 1998
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 305-317) and index
内容説明・目次
内容説明
From Pigalle to Preault is the first comprehensive study of sculpture produced in France between 1760 and 1840. Examining the momentous changes in form and meaning that occurred in this genre during this period, Alison West situates these developments within the context of the social upheavals leading to and following the French Revolution and Napoleonic Wars. She traces important developments, such as the rise and fall of the neoclassical style, while applying new methodologies to the study of this subject. Richly illustrated with over 300 halftones and eight colour plates, this work makes accessible an important body of art production that has been neglected in the literature of art history.
目次
- Introduction
- 1. Of moral instruction
- 2. Towards classicism and nudity in French sculpture
- 3. The Goujon 'Revival' in France
- 4. Rome
- 5. Early neoclassicism in France
- 6. French sculpture after 1789
- 7. The sublime, gigantism, the persistence of illusion and the ugly
- 8. Canova, Flaxman and the vicissitudes of the international style in France
- 9. The Elgin Marbles and the end of the international style in France.
「Nielsen BookData」 より