Gender, race, and the writing of empire : public discourse and the Boer War
著者
書誌事項
Gender, race, and the writing of empire : public discourse and the Boer War
(Cambridge studies in nineteenth-century literature and culture, 23)
Cambridge University Press, 1999
大学図書館所蔵 全58件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
All of London exploded on the night of May 18, 1900, in the biggest West End party ever seen. The mix of media manipulation, patriotism, and class, race, and gender politics that produced the 'spontaneous' festivities of Mafeking Night begins this analysis of the cultural politics of late-Victorian imperialism. Paula M. Krebs examines 'the last of the gentlemen's wars' - the Boer War of 1899-1902 - and the struggles to maintain an imperialist hegemony in a twentieth-century world, through the war writings of Arthur Conan Doyle, Olive Schreiner, H. Rider Haggard, and Rudyard Kipling, as well as contemporary journalism, propaganda, and other forms of public discourse. Her feminist analysis of such matters as the sexual honor of the British soldier at war, the deaths of thousands of women and children in 'concentration camps', and new concepts of race in South Africa marks this book as a significant contribution to British imperial studies.
目次
- 1. The war at home
- 2. The concentration camps controversy and the press
- 3. Gender ideology as military policy - the camps, continued
- 4. Cannibals or knights: sexual honor in the propaganda of Arthur Conan Doyle and W. T. Stead
- 5. Interpreting South Africa to Britain: Olive Schreiner, Boers, and Africans
- 6. The imperial imaginary: the press, empire, and the literary figure
- Notes
- Works cited.
「Nielsen BookData」 より