Iconography and the professional reader : the politics of book production in the Douce Piers Plowman
著者
書誌事項
Iconography and the professional reader : the politics of book production in the Douce Piers Plowman
(Medieval cultures, v. 15)
University of Minnesota Press, c1999
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Oxford Bodleian Library Douce 104 is the only extant manuscript of William Langland's fourteenth-century work Piers Plowman that is both illustrated and annotated, providing material evidence of interpretation by professional readers -- the artists, scribes, and annotators who constructed the work's meaning in an early fifteenth-century Anglo-Irish colonial context. Kathryn Kerby-Fulton and Denise L. Despres examine this evidence for what it can tell us about the politics of late-medieval manuscript preparation and the scholarly direction of manuscript use.Kerby-Fulton and Despres reconstruct, in vital detail, the lineaments of the community of professional readers and the pressures that produced it. And they show us the roles played by the manuscript's production team -- scribe, illustrator, annotator, rubricator, and even an elusive commissioning patron -- as all involved in the act of reading and interpreting. Overall, they offer a picture that both brings to life the ideologies and rivalries that affected bookshop practices and demonstrates the meditative, mnemonic, performative, and subversive nature of late-medieval reading.
「Nielsen BookData」 より