Oceanic art
著者
書誌事項
Oceanic art
(World of art)
Thames and Hudson, c1995
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 209-210) and index
内容説明・目次
内容説明
The colours and patterns of the art of the Pacific Islands - spears and shields, carved canoe prows, feather capes or tortoisehell ornaments - have interested Western audiences since the voyages of Captain Cook and Bougainville. Oceanic art in particular, had an influence on the development of the European modernist movement, influencing artists such as Gauguin, Picasso, Giacometti and Kirchner. Until recently, the tendency in the West has ben to view the art of Oceania as "primitive", mysterious, shrouded in taboo. Nicholas Thomas, in this survey, goes beyond this view to discover the meaning and significance of art for the people of the Pacific. While each region has certain art forms and practices that characterize it - the ancestral carvings of Maori and Sepik ceremonial houses; rituals of exchange and warfare in the Soloman Islands; body art in Polynesia; and women's art forms, such as barkcloth - Oceanic art as a whole is continually being shaped by cross-cultural stimuli within the Pacific and beyond, combining local motifs and materials with new styles and techniques.
The illustrations cover the works that evoke the most deep-rooted customs to those which address contemporary political issues.
「Nielsen BookData」 より