Designing & conducting ethnographic research
著者
書誌事項
Designing & conducting ethnographic research
(The ethnographer's toolkit, v. 1)
AltaMira Press, c1999
- : pbk
大学図書館所蔵 全34件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
The Ethnographer's Toolkit series begins with this overview volume, which defines the qualitative research enterprise, links research strategies to theoretical paradigms, and outlines the ways in which an ethnographic study can be designed. Using practical, straightforward language, the authors of this volume introduce readers to the research process, identifying issues, choices, and techniques covered in greater depth in other kit volumes, including chapters on the personal qualities of a good researcher and on research ethics. As a guide to the contents of the Toolkit series, or as a stand-alone introduction to the qualitative enterprise, this volume will be extremely valuable to novice researchers.
目次
chapter 1 Margaret D. LeCompte, Jean J. Schensul, Introduction chapter 2 1. What is Ethnography? chapter 3 2. When and Where Is Ethnography Used? chapter 4 3. Paradigms for Thinking about Ethnographic Research chapter 5 4. An Overview of Research Design chapter 6 5. Choosing and Designing an Ethnographic Research Project chapter 7 6. Collecting Ethnographic Data chapter 8 7. How Ethnographers Make Sense of their Data chapter 9 8. Who Should Do Ethnographic Investigation chapter 10 9. Ethics and Human Relationships in Fieldwork chapter 11 About the Authors, Editors, and Artists chapter 12 Index
「Nielsen BookData」 より