Keeping Mozart in mind
著者
書誌事項
Keeping Mozart in mind
Academic, c2000
- CD-ROM
大学図書館所蔵 全16件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
The "Mozart effect" was discovered by Dr. Gordon Shaw following a series of sophisticated experiments designed to examine how the brain works. Since the original findings were presented in 1993, the "Mozart effect" phenomenon has been widely discussed in both the scientific community and the general media and participants improved their scores in spatial-temporal tests after listening to one of Mozart's piano sonatas. Spatial-temporal agility is an important guide to mathematical abiity and aptitude. The original study has prompted further interest in research to explore the relationship between music, intelligence and learning. In this book, Dr. Shaw presents key information from his original research, plus the latest scientific findings on the effects of music on reasoning from his own research and that of other scientists around the world. Most astonishingly, results from playing a particular piece of Mozart, the first movement of Sonata for Two Pianos in D major have all been positive. But there is much research still to be done.
「Nielsen BookData」 より