Harvard business review on breakthrough thinking
著者
書誌事項
Harvard business review on breakthrough thinking
(Harvard business review paperback books)
Harvard Business School Press, c1999
大学図書館所蔵 全29件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Leading minds and landmark ideas in an easily accessible format from the preeminent thinkers whose work has defined an entire field to the rising stars who will redefine the way we think about business, "The Harvard Business Review Paperback Series" delivers the fundamental information today's professionals need to stay competitive in a fast-moving world. Creativity and innovation are the keys to competitive advantage, and yet many organizations view inspiration as an elusive, unmanageable phenomenon. In fact, proven strategies for fostering and managing creativity do exist - the "Harvard Business Review" has published some of the best thinking on how to organize for innovation. "Harvard Business Review on Breakthrough Thinking" highlights leading ideas for incorporating the power of creativity into your strategic outlook. It is a "Harvard Business Review" paperback.
目次
1. How to Kill Creativity by Teresa M. Amabile 2. Spark Innovation through Empathic Design by Dorothy Leonard and Jeffrey F. Rayport 3. Putting Your Company's Whole Brain to Work by Dorothy Leonard and Susaan Straus 4. A Film Director's Approach to Managing Creativity by Eileen D. Morley and Andrew Silver 5. What's Stifling the Creativity at CoolBurst by Suzy Wetlaufer 6. The Discipline of Innovation by Peter F. Drucker 7. Interpretive Management: What General Managers Can Learn from Design by Richard K. Lester, Michael J. Piore, and Kamal M. Malek 8. Value Innovation: The Strategic Logic of High Growth by W. Chan Kim and Renee A. Mauborgne About the Contributors Index
「Nielsen BookData」 より