Management information systems : managing information technology in the internetworked enterprise
著者
書誌事項
Management information systems : managing information technology in the internetworked enterprise
Irwin/McGraw-Hill, c1999
4th ed., international ed
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and indexes
内容説明・目次
内容説明
Of the three books by James O'Brien, this text has the strongest focus on managers (versus end users) of IT/IS with an introduction to the systems approach to problem solving and IS development. This edition features two new chapters on the Internet and electronic commerce and intranets.
目次
- Foundations of information systems
- introduction to information systems in business
- why study information systems?
- why businesses need information technology
- fundamentals of informations systems
- information technology - a managerial overview
- introduction to computer hardware
- computer systems - end user and enterprise computing
- computer peripherals - input, output and storage technologies
- introduction to computer software
- application software - end user applications
- technical foundations of database management
- business application so of information technology
- the Internet and electronic commerce
- the Internet and business
- fundamentals of electronic commerc
- intranets and extranets in business
- strategic applications and issues in information technology
- managing information technology
- managing IT - security and ethical challenges
- ethical and societal challenges of information technology.
「Nielsen BookData」 より