Learning from our lives : women, research, and autobiography in education
著者
書誌事項
Learning from our lives : women, research, and autobiography in education
Teachers College, Columbia University, c1997
- : pbk
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Foreword by Mary Catherine Bateson
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Eleven women who are eminent educational researchers speak out intimately in this work. From these autobiographical accounts, readers experience how research that emerges from diverse women's lives shapes (and reshapes) educational knowledge and discourse. The book offers insights into how the field of education might change as women assume positions of intellectual leadership. The distinguished list of contributors includes Kathryn H. Au, Concha Delgado-Gaitan, Maxine Greene, Patricia J. Gumport, Gloria Ladson-Billings, Ellen Condliffe Lagemann, Martha Montero-Sieburth, Anna Neumann, Nel Noddings, Penelope L. Peterson and Linda F. Winfield.
目次
- Exclusions and Awakenings
- Dismantling Borders
- for Coloured Girls who have Considered Suicide when the Academy's not Enough
- Schooling, Literacy and Cultural Diversity
- Learning from Silence and Story in Post-Holocaust Lives
- the Weaving of Personal Origins and Research
- Being and Becoming a Historian of Education
- Accident, Awareness and Actualization
- First Words, Still Words
- Recollections of an African American Woman Scholar
- Learning out of School and in. (Part contents)
「Nielsen BookData」 より