Hellenistic engraved gems
著者
書誌事項
Hellenistic engraved gems
(Oxford monographs on classical archaeology)
Clarendon Press, 1999
- : hard
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Engraved gems were used by the Greeks as seals and amulets, but were primarily valued as ornaments. Their iconography was drawn from a wide range of motifs and standard devices current in other art forms. In the Hellenistic period gem cutters remained faithful to the classical tradition, but were able to develop new subjects and styles. Portraits, especially of royalty, became the commonest subject in glyptic after Alexander, a practice that continued through the
Roman period and was still popular with patrons and artists of the Renaissance and even later.
This volume follows the development of gem engraving from Alexander's conquest of the East to the Augustan period. Hellenistic gems are studied in their archaeological and historical context: evidence on their use, significance, and value; questions of technique and style; and problems of chronology and distribution. Special sections have been devoted to patronage of gem-engravers and the relationship of gem-cutting with other miniaturist arts and coinage.
「Nielsen BookData」 より