Designing games and simulations : an illustrated handbook
著者
書誌事項
Designing games and simulations : an illustrated handbook
UMI Books on Demand, c1988
並立書誌 全1件
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 154-156
Originally published: Newbury Park, Calif. : Sage Publications , c1988
Printed in 1999 by xerographic process on acid-free paper
内容説明・目次
内容説明
The first comprehensive, systematic, illustrated guide to designing games and simulations for use in teaching, training, policy-making and research. Greenblat covers both model development and how to translate a model into a game format. She covers such practical steps as: setting up objectives; making decisions about representation; how to construct, field test and modify the game/simulation; how to prepare it for use by others - including preparation of an operator's manual and arranging its publication.
The key element of Designing Games and Simulations is the extensive set of illustrative materials. Four case studies of design are described at length; more than 70 games and simulations are used as examples and 92 figures show how top designers have made different decisions.
目次
Introduction
An Approach to Game Design
The `What' and `Why' of Gaming
Seeking an Appropriate Gaming-Simulation
An Overview of the Design Process
Setting Objectives and Parameters
Model Development
Decisions about Representation
Questions of Style
Decisions about Representation
Questions of Form
From Representation to Construction
The Four Case Studies Continued
Construction and Modification
Preparing Your Gaming-Simulation for Use by Others
「Nielsen BookData」 より